Piłka do siedzenia- wady i zalety

Dziewczyna w ciąży siedzin na piłce do ćwiczeń

Piłki do siedzenia powszechnie zalicza się do tzw. siedzisk alternatywnych. Oznacza to, że można jej używać jako zamiennego siedziska, lecz nie dłużej niż 2 godziny dziennie w przypadku zastosowania do siedzenia ciągłego (praca przy komputerze, odrabianie lekcji). Jej główną zaletą jest wymuszanie aktywnego siedzenia. Wynika to z potrzeby stałego balansowania ciałem. Ponadto, ruch ten wykonywany jest we wszystkich kierunkach.

Natomiast za największą wadę piłki do siedzenia uznaje się brak oparcia pleców. Uniemożliwia to czasowe przyjęcie zrelaksowanej, odchylonej do tyłu pozycji pleców. Na marginesie jest to ułomność większości siedzisk ergonomicznych- klękosiadów, piłek o taboretów na sprężynach. Piłka do siedzenia może wspomóc również proces odchudzania, bądź zapobiegać otyłości u dzieci. Aktywne siedzenie pozwala na zwiększenie wydatku energetycznego. Co prawda, jest on niewielki, to może stanowić element całego procesu zachowania szczupłej sylwetki.

Piłka do siedzenia powinna być postrzegana jako siedzisko dodatkowe dla porządnie wyprofilowanego krzesła biurowego. Jednaj jej zastosowanie nie musi ograniczać się wyłącznie do aktywnego siedzenia. Można ją wykorzystać do wykonywania ćwiczeń rozluźniająco-wzmacniających zarówno w pracy jak i w domu. Zazwyczaj przykłady ćwiczeń umieszczone są w instrukcji dołączanej do każdej piłki. Jedynym utrudnieniem do ich wykonywania jest brak chęci i samodyscypliny.